Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Slováci si môžu aspoň trochu vydýchnuť: Potravina, ktorú kupuje každá domácnosť, zlacnela

Slováci si môžu aspoň trochu vydýchnuť: Potravina, ktorú kupuje každá domácnosť, zlacnela

Zdroj: iStock

Reklama

Mliečne výrobky sú dôležitou súčasťou prakticky všetkých nákupov potravín na Slovensku, ich spotreba na osobu dosahuje u nás priemerne 189 kilogramov na rok. Za posledné roky narástla asi o 20 kilogramov ročne, avšak stále sa nepribližuje k odporúčaniam Svetovej zdravotníckej organizácie – 220 kilogramov na osobu a rok.

Pozitívny vývoj spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku je potešujúci aj s ohľadom na infláciu a s tým spojené šetrenie domácností, aj na nákupe potravín.

Najväčší podiel na predaji mliečnych výrobkov na Slovensku má mlieko. Ide o základnú potravinu, ktorá sa podľa prieskumov nachádza v každom druhom nákupnom košíku rýchloobrátkového tovaru. V čase keď mnoho domácností rieši dilemu ako najvýhodnejšie nakúpiť, prichádza Lidl, jediný ozajstný diskont s potravinami na Slovensku, s ďalšími produktami v rámci ponuky „Dlhodobo zlacnené“ a znižuje cenu trvanlivého mlieka (plno i polotučného) a tiež čerstvého plnotučného mlieka vlastnej značky Pilos. Ide pritom o dlhodobú zľavu a nie teda akciovú ponuku, ktorá je spravidla platná iba zopár dní.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace