„V zahraničí uprednostňujú zákazníci čerstvé mlieko, na Slovensku je to naopak a až štyri pätiny predaného mlieka je trvanlivé. Vo všeobecnosti sa najviac predáva polotučné trvanlivé mlieko, ktorého podiel rastie a zákazníci siahajú najčastejšie po našej privátnej značke Pilos. Ročne sa v Lidli predá viac ako 100-tisíc ton mlieka a mliečnych výrobkov, pričom ich u nás nakupuje deväť z desiatich slovenských domácností. Preto sme sa rozhodli dlhodobo znížiť cenu našich mliek, v Lidli šetria zákazníci každým nákupom,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Lidl nedávno, rovnako dlhodobo, znížil cenu všetkých balení čerstvých vajec predávaných pod privátnou značkou.
Lidl uprednostňuje aj v prípade dodávateľov mlieka a mliečnych výrobkov dlhodobú spoluprácu, avšak vždy hľadá aj nových dodávateľov a možnosti. Zároveň platí, že ak ponúka dodávateľ vysokú kvalitu, výhodnú cenu a disponuje dostatočnými množstvami, má možnosť ponúkať svoje výrobky aj v zahraničných Lidloch. Zo slovenských výrobcov mlieka a mliečnych výrobkov sa takto otvorili zahraničné trhy napríklad pre firmy Tatranská mliekareň, AgroTami, Havran, Milsy či Agrofarma. Celkovo zaplatí Lidl slovenským dodávateľom mlieka a mliečnych výrobkov viac ako 80 miliónov eur v nákupných cenách (suma, ktorú dostanú na svoje účty) za ich výrobky.
Počas minulého roka 2022 diskont zaplatil domácim výrobcom a pestovateľom viac ako pol miliardy eur v nákupných cenách. Títo dodávatelia totiž pre Lidl zaviezli tovar v hodnote 435 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %. O ďalších 83 miliónov eur sa postaral export slovenských výrobkov na pulty zahraničných Lidl predajní. Slovenskí potravinári teda od Lidlu zinkasovali takmer 520 miliónov eur.