Pokiaľ s Corollou Cross vojdete na nespevnený a klzký povrch, môžete sa trochu odviazať a pridať. Auto vám predvedie, že jeho teritóriom nie sú len úseky s kvalitným asfaltom, ale aj nehostinné lokality s ľahším terénom. Ak potrebujete jazdiť v náročnejších podmienkach, siahnite skôr po RAV4 či Land Cruiseri.
Corolla Cross nemá napriek pohonu všetkých kolies vyslovene off-road režim Trail a navyše má nášľapné prahy, ktoré výrazne zvyšujú riziko, že ju v teréne „položíte na brucho“. Napriek tomu si ju viete dobre vodiť po rozbahnenej ceste a za volantom sa budete usmievať od ucha k uchu. Návod je jednoduchý.
Vypnite si kontrolu trakcie a zadkom si budete pohadzovať, akoby ste ho mali na vôdzke - počúva na slovo a viete ho zrovnať plynom. Pri prejazde väčšími nerovnosťami vnútri nič nevŕzgalo, no kríženie náprav, kde by sa nejaké pazvuky objaviť mohli, sme aj z rešpektu ku nášľapným prahom radšej vynechali.
Počas jazdy na ceste sa neozvalo nič, čo by posádku vyrušilo. Akustický komfort bol na vysokej úrovni aj v diaľničných rýchlostiach, pretože Toyota nešetrila na izolácii. Keď zvnútra buchnete do dverí, neozve sa dunivý zvuk a rovnako ani keď jednu „prihasíte“ prístrojovej doske. Spracovanie interiéru je skrátka príkladné, no nečakajte záplavu prémiových materiálov. Plastov je tu dosť, ale kvalitne spracovaných, a na exponovaných miestach nájdete aj kožu. Pochvalu si však zaslúžia sedačky. Sú dobre tvarované a chrbát v nich nebolí ani po niekoľkých hodinách.