Vyladený pohon
Toyota osadila pod kapotu tohto hybridu výkonný 2-litrový atmosférický motor, ktorý dáva 152 koní a 190 Nm. Má duálne vstrekovanie - priamo do valcov a nepriamo do sacieho potrubia. Výsledkom je, že mu neškodia krátke trasy a nezanáša sa toľko karbónom. Obe nápravy poháňa vlastný elektromotor. Predný trakčný má 112 koní a 206 Nm, zadný je menší a dáva 41 koní a 84 Nm. Systémový výkon predstavuje solídnych 197 koní a v bežných situáciách ani pri prudkom zrýchlení sa nestane, že by ste nemali rezervu. Bezpečne predbehnete všetko, čo treba.
Výborný podvozok
Hybridný pohon pracuje výborne a nech jazdíte akokoľvek, máte vždy dobrú spotrebu benzínu. Nestalo sa, že by sme mali viac ako 8 litrov. V meste a na okreskách si Corolla brala okolo 6,5 až 7 litrov, a len keď sme jej šliapli na krk, začalo sa to blížiť k osmičke. Stálo to však za to! Corolla Cross má totiž podvozok ako z ríše snov. Diery či priečne nerovnosti prechádza skoro bez povšimnutia. Vnútri pocítite maximálne jemný záchvev. No nebolo daňou za takto komfortne nastavený spodok tupé, nekomunikatívne riadenie? Vôbec.
Pred úsekom plným zákrut budete automaticky klikať na volič jazdných režimov a zapínať športový režim. V ňom v zlomku sekundy zareaguje na povely pravej nohy, motor ochotne letí do otáčok, a keď si ju potrebujete „zlomiť“ na apexe, neprekvapí vás nedotáčavosťou. Zákrutu vykrojí elegantne a na výjazde sa zahryzne do asfaltu ako dravec pripravený vyraziť za korisťou. Opakovať sa to dá donekonečna. A ak zvažujete univerzálne auto, ktoré vás nesklame, ide v podstate o dostupný vrchol.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
- Motor: R4 + 2 elektromotory
- Výkon motora: 152 koní
- Max. krútiaci moment: 190 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,5 s
- Max. rýchlosť: 180 km/h
- Cena: 41 790 €