Ako informovala hovorkyňa PU v Prešove Anna Polačková, podujatie zorganizoval Inštitút edukológie a sociálnej práce FF PU v spolupráci s viacerými partnermi. Zúčastnili sa ho odborníci nielen zo Slovenska, ale aj Rumunska, Cypru, USA či Bhutánu. „Cieľom vedeckého sympózia, ktoré sa uskutočnilo s podporou vedecko-výskumných projektov, bolo reflektovať aktuálne výzvy sociálnej práce v národnom i medzinárodnom kontexte s dôrazom na oblasti starostlivosti o seba sociálnych pracovníkov a pracovníčok a ich klientov,“ uviedla Zuzana Poklembová z Inštitútu edukológie a sociálnej práce FF PU.
Zámerom bolo taktiež poukázať na súčasné trendy v pregraduálnom a ďalšom vzdelávaní sociálnych pracovníkov v reakcii na meniace sa podmienky výkonu sociálnej práce. Ako hlavný hosť podujatia vystúpil dekan Fakulty sociálnej práce Univerzity v Kentucky Jay Miller, ktorého zásluhou vzniklo prvé Self-Care Lab pri Univerzite Kentucky na svete. „Ide o laboratórium zamerané na výskum a prax starostlivosti o seba pomáhajúcich profesionálov, ako aj vzdelávanie v oblasti starostlivosti o seba pre sociálnych pracovníkov, pedagógov, zdravotné sestry, orgány činné v trestnom konaní a študentov pomáhajúcich profesií,“ vysvetlila Poklembová.
Výstupom vedeckého sympózia v Prešove bolo aj slávnostné otvorenie a spustenie prevádzky partnerského Laboratória starostlivosti o seba na Filozofickej fakulte PU, ktoré je jediné svojho druhu v Európskej únii. „Etablovaním tohto laboratória sa potvrdila päťročná aktívna a plodná spolupráca s Univerzitou Kentucky. Prešovské centrum zastrešuje aj stredoeurópsky priestor už vytvorenej spolupráce v rámci problematiky starostlivosti o seba s univerzitou SGGW vo Varšave a s Ostravskou univerzitou,“ uviedla dekanka FF PU Beáta Baloghová.
Podľa dekanky priniesla spolupráca významné výsledky analýzy stavu starostlivosti o seba u sociálnych pracovníkov s komparačným rozmerom v týchto krajinách. „Zároveň bude slúžiť vyučujúcim z Inštitútu edukológie a sociálnej práce a Inštitútu psychológie na výučbu sociálno-psychologických výcvikov, terapií, individuálneho poradenstva či iných disciplín. Avšak laboratórium môžu využívať aj samotní vyučujúci na relax v pohodlnom a príjemnom prostredí, s podporou príjemnej hudby a so zaujímavou knihou v ruke“, dodala Balogová.