Takýto termín avizuje investor projektu, spoločnosť Transprojekt, získať však ešte musí potrebné povolenia. Staromestský stavebný úrad dve z troch stavebných povolení, o ktoré investor vlani v lete požiadal, už vydal. Do leta chcú požiadať o ďalšie.
Na začatie rekonštrukcie Hlavnej stanice a jej okolia obyvatelia v Bratislave čakajú už roky. Mesto dokonca začalo uvažovať, ako by mohli priestor okolo Hlavnej stanice zrevitalizovať aj sami. Pripraviť sa tak chceli na situáciu, ak by investor prestavbu Hlavnej stanice v určenom termíne, teda do konca roka 2016, nestihol. Podľa hlavnej architektky mesta Bratislavy Ingrid Konrad v súčasnosti zisťujú, koľko by mohla úprava a vyčistenie stanice a jej okolia stáť. Mesto pritom uvažuje aj o tom, ako opäť vrátiť električku na Hlavnú stanicu aj skôr, ako bude plánovaná prestavba stanice dokončená. Časť električkovej trate od Radlinského po Ministerstvo financií SR opravia za peniaze z eurofondov. Odtiaľ potom mesto plánuje trať na Hlavnú stanicu opraviť v dočasnom variante za svoje peniaze, prispieť by mala na to aj spoločnosť Transprojekt.
Začiatok už tento rok
O rekonštrukcii predstaničného priestoru sa hovorí mnoho rokov, stavať by sa mohlo začať tento rok. V minulosti však o reálnosti projektu zapochybovali bratislavskí mestskí poslanci. Vypracovať si preto dali viacero analýz. V posudku, ktorý pre mesto vypracoval Ústav stavebnej ekonomiky, sa napríklad písalo, že ak má investor projekt stihnúť v plánovanom termíne, musí začať stavať už budúci mesiac. Adamová pritom hovorí, že im stačí začať na jeseň, podložené to majú posudkami stavebných firiem. Transprojekt v súčasnosti podáva žiadosti o stavebné povolenia, dve už staromestský Stavebný úrad vydal. Adamová dodáva, že začiatok stavebných prác závisí aj od toho, ako sa im stavebné povolenia podarí získať.
Spoločnosť Transprojekt má pri stanici do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Za plnej prevádzky má tiež postaviť novú železničnú stanicu.