Stadler sa tak v emisnom škandále stal prvým odsúdeným členom vedenia koncernu Volkswagen, ktorý je materskou spoločnosťou automobilky Audi. Vinu dlho odmietal, tento rok v máji sa v rámci dohody o vine a treste priznal, že proti podvodom mohol zakročiť skôr, ale neurobil tak.
V procese, ktorý sa začal v septembri 2020, spolu so Stadlerom čelili obvineniam ešte bývalý šéf vývoja motorov Audi Wolfgang Hatz a dvaja jeho vedúci inžinieri. Súd dnes Hatzovi a jednému z inžinierov uložil tiež podmienečné tresty. Konanie proti druhému inžinierovi bolo už skôr zastavené výmenou za pokutu. Rozsudky zatiaľ nie sú právoplatné.
K podmienečným trestom sa súd v rámci dohody o vine a treste medzi obžalobou a obhajobou rozhodol výmenou za vysoké pokuty. V prípade Stadlera určila dohoda pokutu vo výške 1,1 milióna eur.
Stadler sa nezodpovedal z toho, že by manipuláciu s emisiami podnecoval, ale z toho, že podľa obžaloby predaja vozidiel s takto upravenými motormi umožňoval až do začiatku roku 2018, hoci už skôr uznal, že udávané hodnoty mohli byť zmanipulované.