Realizovanie prevencie na školách je podľa MŠVVaŠ v kompetencii školských psychológov a odborných zamestnancov centier pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Súčasťou je rozhodnutie, akou formou sa prevencia uskutoční.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP) spracoval tiež procesné štandardy v systéme výchovného poradenstva a prevencie, ako aj štandard ku krízovej intervencii. "Ide o návod, ako by mali odborní zamestnanci so žiakmi pracovať počas krízovej situácie aj na škole," poznamenal rezort.
Na školách sú možnosti pomoci a prevencie priamo od školských psychológov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pedagógov až po celé školské podporné tímy. "Ideálne by bolo, ak by mala každá škola svoj podporný tím. Ale v niektorých lokalitách to tak stále nie je. Ak potrebujú ďalšiu pomoc, sú tu centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, ktorých náplňou práce je aj realizácia prevencie a intervencie," skonštatovalo ministerstvo.
Ministerstvo poukázalo aj na ďalšie aktivity, ktoré realizujú VÚDPaP či Národný inštitút vzdelávania a mládeže. Upozornilo napríklad na bezplatnú mobilnú aplikáciu na podporu duševného zdravia detí Sanity.