Kontrola pneumatík
Vyše 80 % motoristov sa na dlhšie trasy vydáva s podhustenými pneumatikami. To sa negatívne prejaví nielen na cestnom komforte, ale aj na vyššej spotrebe paliva, a preto nezanedbávajte kontrolu tlaku. Nezabudnite, že na dovolenku vyrážate so zaťaženým autom. Ak veziete batožinu a plné auto, pozrite si tabuľku na „B“ stĺpiku, kde sú hodnoty maximálneho nahustenia. V horúčavách vás však na cestách môžu zastihnúť aj výdatné zrážky a hrozí riziko aquaplaningu. Čím menší dezén máte, tým rastie pravdepodobnosť šmyku. Navyše sa predlžuje brzdná dráha, pretože vtedy správne nefunguje ani ABS. Ďalší problém je, že ak by ste v niektorých destináciách išli s ojazdenými pneumatikami, hrozí vám pokuta. V rámci príprav si dajte skontrolovať aj geometriu kolies. Ak nedolieha pneumatika optimálne na asfalt celou plochou, negatívne ovplyvňuje dĺžku brzdnej dráhy.
Doplnenie kvapalín
Motorový olej
Pokiaľ máte pred sebou niekoľko stoviek kilometrov dlhú trasu, mrknite sa na hladinu motorového oleja. Nechcete, aby vás vystresovala kontrolka indikujúca potrebu doliať ho. Pre istotu si však zoberte rezervných pár litrov. Vyššie teploty, prípadne náročné stúpania do strmých oblastí predstavujú solídnu záťaž pre motor, ktorý vtedy vykazuje vyššiu spotrebu tohto „tekutého zlata“.
Náplň do ostrekovačov
Poznáte to. Okno posiate mŕtvym hmyzom máte v lete na diaľnici takmer hneď. Iste, tam vám nepomôže žiadna náplň, len precízna práca so stierkou na pumpe. Avšak pre zvyšok situácií sa hodí plná nádržka. Nafúkaný prach či spadnutý peľ odstránite zaručene a dobrý výhľad je na nezaplatenie. Nemali by ste ani zanedbať odmastenie okna zvnútra. Jemný film, ktorý sa časom zospodu okna vytvorí, vie riadne rušiť, keď idete v noci a v protisvetle z lámp verejného osvetlenia. Skúste použiť nanoutierky, ktorými nespravíte žiadne mikroškrabance. Pokojne najprv prejdite okno špeciálnymi vlhkými utierkami, ktorými zbavíte okno prvotných nečistôt a mastnoty, a potom ho môžete vyleštiť.