Saska varí guláše
Osobne sa s voličmi stretáva aj Saska. Šéf strany Richard Sulík cestuje po Slovensku, stretáva sa s ľuďmi v regiónoch, varí s nimi guláš a rozdáva im kuchárske knihy s cieľom čo najviac sa im priblížiť. Najbližší víkend to neostane len v uliciach miest či obcí, voliči sa budú môcť stretnúť so Sulíkom aj na známom kúpalisku v Podhájskej. „Stretnutia s občanmi sú najlepšou spätnou väzbou. Okrem spomínaných aktivít predsedu Sulíka cestujú po Slovensku aj ostatní kandidáti Sasky,“ priblížil hovorca Ondrej Šprlák.
Republika objavuje vodné nádrže
Zatiaľ čo Milan Uhrík a ostatní členovia hnutia Republika chodia po dedinách a kultúrnych festivaloch a vyzdvihujú národné tradície a hodnoty, Miroslav Suja a Milan Mazurek sa naopak rozhodli pre niečo netradičné. Aby ukázali, aké poklady Slovensko ukrýva, rozhodli sa prejsť všetky vodné nádrže v okolí Banskej Štiavnice. „My sme v rámci výzvy zmapovali za deň všetkých 26 a zaplávali si v tých, ktoré sú dnes na to vhodné,“ opisuje Suja. Podľa jeho slov by chceli do konca leta takýchto „výziev“ absolvovať ešte niekoľko.
Republika aj naďalej považuje komunikovanie s ľuďmi za prioritu. „Stretnutia a rozhovory považujeme za najúprimnejšiu formu kampane, pretože práve tam ľudia spoznajú, akí naozaj sme," uviedol hovorca Ondrej Ďurica.
Čo funguje a čo nie
Róbert Slovák, marketingový odborník
- Osobné stretnutia s voličmi sú najúčinnejšia forma komunikácie, je to silná vec a podľa mňa to funguje. Zoči-voči a naživo si tí ľudia dovolia oveľa menej, ako napríklad, keď sú zakrytí sociálnou sieťou. Ľudia môžu s tým politikom priamo hovoriť a je už len na jeho šikovnosti, či ich dokáže dostať na svoju stranu. Myslím také tie klasické aktivity, keď dáte ľuďom najesť a bavíte sa s nimi, to bude fungovať vždy. To, čo podľa mňa nefunguje, je, keď vidíte, že z tej strany politika to nie je úprimné. Napríklad teraz, keď všetci pôjdu na letné festivaly a budú sa tváriť, že si to veľmi užívajú a budú tam možno prvýkrát v živote.