2. Stretávanie s voličmi
Politológ Koziak hovorí, že politikom môže veľmi pomôcť aj intenzívna kontaktná kampaň, čo sa týka stretávania s voličmi. Vo veľkom to praktizuje Matovič už takmer tri mesiace, rovnako často do regiónov jazdí aj Hlas, Smer či SNS a Republika. „Obchádzanie dedín je mimoriadne akčná kampaň,“ myslí si. Štefančík dodáva, že prevahu budú mať tí, ktorí kričia, že sme v ohrození, že sa máme báť, lebo emócia strachu je veľmi dôležitá pri mobilizácii voličov. Podobne fungovala téma migrácie a v súčasnosti najviac rezonuje zdražovanie či škrtanie sociálnej pomoci. Podľa ekonómov je však príliš štedrá a rozpočet ju dlhodobo neutiahne.
3. Antikampaň
Najbližšie mesiace sa politici určite nevyhnú ani antikampani. Ide o cielený útok na politických oponentov, ktorí využívajú viaceré strany. Napríklad v roku 2020 sa pred voľbami riešilo stretávanie Andreja Kisku v podnikoch v Poprade. Analytik Štefančík hovorí, že sa môže objaviť nejaké nečakané video alebo tajná nahrávka, ktoré môžu vyvolať negatívnu reakciu a na základe toho odlákajú niektorých voličov. O antikampani v posledných týždňoch hovorí aj Boris Kollár, ktorý je presvedčený, že jeho expriateľka chce hnutie Sme rodina pred voľbami pošpiniť. „Uvidíme, čo má v rukáve na Borisa Kollára, či to je niečo, čo by mu mohlo poškodiť,“ hodnotí Koziak. Kollár hovorí, že ide o cielenú prácu Zoroslava Kollára aj preto, že Sme rodina je hnutie, ktoré vie dosiahnuť výsledky.