4. Oslovenie cez sociálne siete
Doba sa zmenila a podľa politológov je významné, aby vedeli lídri strán efektívne komunikovať aj cez nové komunikačné kanály. Podľa Štefančíka už neplatí, že posledná predvolebná debata má takú silu ako v minulosti. „Dôležitú úlohu bude zohrávať aj to, ako uchopia práve komunikáciu cez sociálne siete, pretože tam neexistuje sprostredkovateľ, nikto nevyberá posolstvá, ktoré budú alebo nebudú odvysielané,“ myslí si politológ. Dodáva, že takto sa k politikovi hneď dostane spätná väzba na všetko, čo do éteru vypustí.
5. Rezonujúce témy
V neposlednom rade nás čaká letná kampaň, kde sa všetci budú snažiť cieliť na to isté. Sociálne hodnoty, istoty a pomoc ľuďom. Štefančík spomína na Igora Matoviča, ako sa pred voľbami 2020 vybral pred Počiatkovu vilu vo Francúzsku, aby poukázal na vtedy dôležitú tému korupcie, čím prakticky vyhral voľby. Dnes sú problémom zas ceny potravín či energií. „Dobre uchopená volebná kampaň a práve artikulácia týchto tém môžu stranám získať hlasy,“ sumarizuje politológ. Súhlasí s ním aj Koziak: „Voliča najviac zaujímajú chlebové témy - čo budú mať na stole, kde budú bývať.“ Podľa neho však musia prísť s konkrétnymi riešeniami.