Zhotoviteľom je konzorcium na čele so spoločnosťou Eurovia SK, ktoré uspelo vo verejnej súťaži s cenovou ponukou 337 miliónov eur. Stavba bude financovaná zo štátneho rozpočtu a čiastočne z európskeho programu CEF. Ťah rýchlostnej cesty R4 by mali dokončiť v roku 2027.
„Úsek od Veľkého Šariša po Kapušany je mimoriadne dôležitým a podstatným pre celú skladačku ťahu R4,“ povedal Vladimír Jacko, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). „Máme šancu, že o niekoľko rokov môžeme byť tam, kde chceme byť. Musíme doplniť svoje úseky Via Carpatia, sme to východu Slovenska dlžní,“ doplnil ho Pavol Lančarič, minister dopravy SR. Účelom stavby je prepojenie diaľnice D1 s rýchlostnou cestou R4 Kapušany - Giraltovce.
Úsek odľahčí mesto Prešov od dopravy, najmä od tej tranzitnej. Analýzy ukazujú, že úsek R4 Prešov - severný obchvat II. etapa odbremení mesto od zhruba 12 500 áut denne v roku spustenia do prevádzky a o 14 000 áut denne v dlhodobom horizonte. Spolu s prvou etapou, ktorú čoskoro spustíme do prevádzky, ušetrí motoristom do 10 minút. Popri tom však pomaly finišujú s prvou etapou obchvatu. „Stavba napreduje vysokým tempom. V tuneli Bikoš sú už osadené ventilátory, technológiou vybavené SOS výklenky a zrealizovaný požiarny vodovod. Na mostoch realizujeme zvodidlá, zábradlia, liaty asfalt a pracujeme aj na spevneniach kužeľov či schodiskách,“ uviedli z NDS.