Do jednej zaradila populistické strany s kontaktnou kampaňou, druhú tvoria programovo orientované strany s tradičnými stretnutiami. Malová očakáva, že sa počas kampane vyskytne aj snaha demobilizovať voličov oponentov cez falošné správy.
Väčšina strán podľa politologičky zverila kampaň do rúk odborníkom na marketing. "Na jednej strane tu máme čisto populistické strany, ktoré sa orientujú najmä na kontaktnú kampaň, kde dominuje viac zábava ako politika. Takéto strany si zaplatia profesionálnych zabávačov, rozdávajú suveníry so svojím logom a vlastne poskytnú priestor pre príjemne prežité popoludnie pre tých, ktorí nemôžu ísť na dovolenku," skonštatovala pre TASR.
Sociálne siete sa podľa nej postupne plnia politickými vyhláseniami, najmä prísľubmi "svetlejších" zajtrajškov. "Slovensko sa zaplnilo bilbordami, na ktorých dominujú lídri a 'chytľavé', jednoduché heslá," podotkla s tým, že na tejto časti politického spektra eviduje zvyčajnú kampaň strán, ktoré sa orientujú na pobavenie voliča a komunikáciu jednoduchých myšlienok, s ktorými je ľahké sa stotožniť.