Na druhej strane vníma programovo orientované strany, ktoré sa sústreďujú na tradičné stretnutia a politické debaty so svojimi stúpencami. "Uvidíme, ako sa toto rozdelenie strán podľa typu volebnej kampane pretaví do volebných výsledkov, ktorým stranám sa podarí zmobilizovať viac voličov," skonštatovala Malová.
Za dôležité považuje, aby boli voliči motivovaní, pretože ich účasť je v demokraciách základnou podmienkou na to, aby výsledky čo najviac reprezentovali požiadavky voličov. "Pre súčasné volebné kampane je však typické, že voliči často volia strany, ktoré napokon realizujú politiky vzdialené od spoločenského zakotvenia a záujmov svojich voličov," myslí si. Strany podľa nej uprednostňujú jednoduchý apel na emócie a identitu. "Takže sa určite ešte dočkáme veľkých tém, ktoré voličov rozdelia. Druhým problémom aktuálnych volebných kampaní, ktoré deformujú reprezentatívnosť volieb, je snaha demobilizovať voličov oponentov práve zverejňovaním neoverených, falošných správ. Aj to nás ešte len čaká," predpokladá Malová.
Predčasné parlamentné voľby budú v sobotu 30. septembra. Volebná kampaň sa začala 9. júna, končí sa 48-hodinovým volebným moratóriom. Politické subjekty môžu na kampaň minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Musia mať transparentný účet.