„Keďže mnohé z nich boli značne skreslené, dokonca zavádzajúce, rozhodli sme sa uviesť veci na pravú mieru,“ skonštatoval Miodrag Mlačić, riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia pre Českú republiku a Slovensko. Uvádza to v tlačovej správe Luděk Hladiš z agentúry Aviareps.
„Informácie, ktoré dostávame od prvých slovenských turistov, ktorí sú teraz na dovolenke v Chorvátsku, alebo sa z nej práve vrátili, potvrdzujú, že skutočnosť je iná a nie je ani zďaleka taká dramatická, ako ju opisujú niektoré médiá,“ dodáva Mlačić, podľa ktorého je síce pravda, že ceny niektorých produktov alebo služieb sa zvýšili, mnohé iné ale zostali na rovnakej úrovni ako vlani.
K nárastu cien podľa neho prispela inflácia a rast cien energií, ktoré postihujú nielen Chorvátsko, ale všetky európske krajiny vrátane Slovenska. „Áno, ceny môžu byť vyššie v známych a najrušnejších turistických zónach, ale to platí pre exponované miesta všade na svete. Ide o historické centrá miest, okolie známych turistických atrakcií a podobne. Za obed na námestí v centre mesta možno zaplatíte viac, ale len o 100 metrov ďalej sa môžete najesť o desiatky percent lacnejšie,“ uvádza ďalej riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia pre Českú republiku a Slovensko.