Meta je v súčasnosti v súvislosti s jej reklamnými praktikami aj v hľadáčiku hlavného regulačného orgánu pre ochranu osobných údajov, írskej komisie pre ochranu údajov. Orgán so sídlom v Dubline uložil v januári spoločnosti pokutu 390 miliónov eur za porušovanie súkromia Európanov a nariadil jej, aby našla nový právny základ pre svoj obchodný model. Technologická spoločnosť sa proti rozhodnutiu odvolala.
Írska komisia pre ochranu údajov plánuje prijať rozhodnutie o právnom základe pre činnosť spoločnosti Meta v oblasti cielenej reklamy „najneskôr do polovice augusta“, uviedol zástupca komisára a hovorca úradu Graham Doyle.
Írsky regulačný orgán dohliada na spoločnosť Meta podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) pre celú Európu, pretože technologická spoločnosť tam má svoje regionálne sídlo. Ostatné európske krajiny, ako napríklad Nórsko, môžu v „naliehavom prípade“ vydať vnútroštátne rozhodnutia na obdobie troch mesiacov.
Nórsky regulačný úrad je prvým európskym orgánom na ochranu osobných údajov, ktorý po rozhodnutí Súdneho dvora prísne obmedzil podnikanie spoločnosti Meta založené na osobných údajoch. Uviedol tiež, že plánuje požiadať Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) o naliehavé záväzné rozhodnutie, aby rozhodol o konečných opatreniach.