Lajky nemusia byť voliči
Simona Bubánová, marketérka
Sociálne siete z povahy svojich algoritmov šíria najviac kontroverzný, provokatívny a negatívny obsah. Lebo je to to, čo vyvoláva pozornosť. Neznamená to v priamej úmere, že tí politici, čo majú najväčšiu angažovanosť majú aj najväčšiu obľúbenosť. A už vôbec to neznamená, že ich budú tí, čo ich sledujú aj voliť. Druhým najdôležitejším faktorom pri sociálnych sieťach je objem peňazí, ktoré sú investované do postov.
Úspešnosť zaručuje najmä kritika
Radoslav Štefančík, politológ
- Na facebooku sú úspešní tí politici, ktorí sú mimoriadne kritickí voči oponentom alebo niektorým spoločenským javom. Obľúbená je stratégia kritizovať prezidentku, ktorá je u 30 % až 40 % ľudí neobľúbená. Krajná pravica zasa šíri strach, obavy, nenávisť a tieto príspevky sú, žiaľ, populárne a nesúvisí to ani so známosťou mena, veď meno pána Špačka nehovorí nič ani mne.
Tí, ktorí šíria pozitívnejšie posolstvá, nie sú takí klikaní. Igor Matovič je tiež známy tým, že chrlí síru a kritizuje hlava-nehlava, čo oslovuje určitú časť voličov. Je to smutný obraz našej spoločnosti. Politici síce cez leto využívajú masové akcie, ale sociálne siete sú fenomén, ktorý je neprekonateľný a politici, ak chcú byť úspešní, nesmú na to zabúdať.