Amazon a Apple podľa španielskej Národnej komisie pre trhy a hospodársku súťaž, ktorá dohliada na porušovanie protimonopolných pravidiel na španielskych trhoch, uzavreli v roku 2018 dohody, ktoré obmedzili voľnú hospodársku súťaž predajcov tretích strán, ktorí predávali tovar Apple prostredníctvom platformy Amazonu pre menších maloobchodníkov.
Technologické giganty podľa španielskych regulačných úradov obmedzili aj možnosť tretích strán inzerovať produkty Apple na stránkach Amazonu. Okrem toho spoločnosti obvinili aj z uzavretia dohody, ktorá obmedzila možnosť Amazonu smerovať reklamu na zákazníkov produktov Apple alebo im ponúkať produkty konkurenčných výrobcov elektroniky.
V dôsledku toho podľa dozorného orgánu vytlačili z platformy Amazonu 90 % tretích strán predávajúcich výrobky Apple pred obnovením distribučnej dohody medzi Amazonom a spoločnosťou Apple.