Minimalizovať predaj spaľovákov je pritom podľa odborníkov jednou z našich najsilnejších zbraní v boji proti klimatickej kríze. Prečo sa Slovensko nevie zbaviť tohto typu áut napriek tomu, že naše automobilky už na tento trend naskočili a prečo časť odborníkov nepovažuje ani elektromobilitu za všeliek?
Podľa aktuálnych údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov sa predaj elektomobilov v celej EÚ medziročne zvýšil viac ako o dve tretiny a podiel tohto typu vozidiel na trhu tak stúpol na 15,1 % z vlaňajších 10,7 %. Po prvýkrát v histórii tak predaj elektromobilov predbehol predaj áut na dieselový pohon, ktorých podiel klesol na 13,4 %. Na prvom mieste sú ešte stále autá na benzínový pohon, ktorých podiel je na úrovni 36,3 %. Úplne iný obrázok ponúka „koláč“ predajnosti osobných áut na Slovensku.
Predaj benzínových áut tu má 48,1 % podiel. Výrazne nadpriemerný, až 18,9 %, je u nás aj podiel dieselových áut. Hybridov máme rovnaký podiel ako v celej EÚ, no elektromobily sú úplne na chvoste s 2,7 % podielom. Prečo je to tak? Dôvodom je v prvom rade ich cena, ktorá je aktuálne ďaleko vyššia ako pri autách na spaľovacie motory. To sa má už o pár rokov otočiť.