Čím je dané, že Slovensko v prechode na elektromobilitu nenapreduje až tak ako iné štáty - je to nastavením priemyslu, alebo zlými rozhodnutiami politikov?
Ak sa pozrieme na mapu Európy, na ktorej je vyznačená intenzita podpory zo strany štátu pri kúpe batériového elektrického vozidla, zistíme, že Slovensko patrí úplne na chvost, a to viacero rokov za sebou. Okrem toho je potrebné si priznať, že zatiaľ sú batériové vozidlá pre bežného občana na Slovensku veľmi drahé. Samostatnou kapitolou je hustota nabíjacej infraštruktúry. Aktuálne viete bezproblémovo elektromobil nabiť už aj v menšom okresnom meste, avšak výstavba nabíjacích staníc na diaľniciach je náročná operácia, ktorá bude bez podpory štátu výrazne zaostávať za potrebami motoristov.
Kedy sa vyrovnajú ceny so spaľovákmi?
Hoci elektromobily sú zatiaľ výrazne drahšie ako autá so spaľovacími motormi, už o niekoľko rokov to bude presne naopak. Ako ukazujú výpočty Inštitútu environmentálnej politiky (IEP), zatiaľ čo v súčasnosti sú malé SUV na elektrický pohon drahšie od tých so spaľovákmi zhruba o 14-tisíc eur, už v roku 2028 by sa mali ceny oboch typov vozidiel vyrovnať. Už od roku 2029 bude potom lacnejšie zadovážiť si nový elektromobil ako nové auto so spaľovákom v tejto kategórii. Pri SUV vyššej kat ói b di tegórie by sa cena medzi elektromobilmi a spaľovákmi mala vyrovnať už budúci rok, a pri autách najnižšej kategórie by to malo byť okolo roku 2030. Vodičom, ktorí najazdia 14-tisíc kilometrov a viac, sa už dnes viac fi nančne oplatí elektromobil.