Požiar v číslach
- 30-tisíc ľudí muselo ujsť pred požiarom
- 266 hasičov bojovalo s požiarom
- 49 hasičských áut bolo v teréne
- 5 vrtuľníkov bolo nasadených
- 10 lietadiel pomáhalo pri hasení
Dohodli sme klientom chartrové lety
Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr
Ako to vyzeralo počas víkendu na Rodose?
V SACKA sme vyhlásili v súvislosti so situáciou na Rodose krízový stav. Niektorí klienti sa mohli vrátiť späť do hotelov, niektorí nie. Cestovné kancelárie sa už spojili a dohodli dva charterové lety, takže klienti, ktorí chcú dovolenku ukončiť, by sa nimi v priebehu dvoch dní mali dostať domov.
Aké majú klienti možnosti v takýchto situáciách?
V prípade návratu im bude vrátená alikvotná časť platby za časť dovolenky, ktorú nevyužili. Môžu sa nechať presťahovať do bezpečného hotela, ktorý im CK poskytne a dovolenku dokončiť. To však platí len vtedy, ak hotel vyhlási, že nie je schopný dodať dohodnuté služby. Ak hotel ostane otvorený a klient sa len sám chce presťahovať, to CK nemusí akceptovať. Ak hotel nefunguje, s presťahovaním klientovi nevznikajú žiadne ďalšie poplatky.
Čo majú robiť tí, ktorí by v týchto dňoch mali na Rodos ešte len vycestovať?
Ak majú pobyt plánovaný v bezpečnej časti Rodosu, napríklad na severe sa nič nedeje, netýkajú sa ich žiadne zmeny. Ak majú pobyt v nebezpečnej časti, majú 2 možnosti - buď zrušiť zájazd, v tom prípade im CK vráti cenu v plnej výške, alebo sa dohodnú na inom hoteli či termíne.