Musieť opustiť predčasne vysnívané dovolenkové miesto a utekať v strese z hotela, aby ste si zachránili život, nie je nič príjemné. Okrem pachuti, ktorú vo vás zanechá takýto záver dovolenky, človek v hlave počíta aj ťažko našetrené peniaze, o ktoré pre vyčíňanie živlov prišiel. V takomto prípade sú na tom určite lepšie tí, ktorí mysleli na každú eventualitu a pred dovolenkou sa poistili. Samozrejme, záleží aj na druhu poistenia.
Čo pokryje cestovné poistenie?
Beáta Lipšicová, hovorkyňa poisťovne Uniqua
Cestovné poistenie kryje stratu, krádež aj poškodenie alebo zničenie batožiny do výšky limitu, ktorý majú klienti zmluvne dojednaný. Vzhľadom na mimoriadnu situáciu predpokladáme, že ľudia nebudú schopní preukázať poškodenie či zničenie, prípady preto budeme posudzovať individuálne.
Nárok na odškodnenie za zničenú batožinu
„Klienti majú v rámci pripoistenia batožiny nárok na odškodnenie batožiny zničenej požiarom do výšky dojednaného poistného limitu. Kompenzácia neuskutočnenej alebo prerušenej dovolenky z dôvodu evakuácie je skôr otázka na cestovné kancelárie a ich zmluvné podmienky,“ vraví Helena Kanderková, hovorkyňa Allianz - Slovenská poisťovňa. „Ak klienti v dôsledku požiaru o svoju batožinu prídu, vzniká im nárok na uplatnenie škody z cestovného poistenia. Nárok by mal byť preukázaný potvrdením ubytovacieho zariadenia o vzniku a rozsahu škody,“ vysvetlila Kristína Baluchová, hovorkyňa poisťovne Union.
Riadime sa nariadeniami autorít na Rodose
Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr
Na čo majú nárok klienti, ktorých museli z Rodosu evakuovať?
Dôležité je, že sa nám podarilo evakuovať všetkých, ktorí boli v priamej núdzi a nemali možnosť vrátiť sa späť do hotelov, pretože tie boli v takom stave, že nemohli poskytovať služby. Títo ľudia majú nárok na kompenzáciu nečerpaných služieb. Toto bude riešiť cestovná kancelária s klientom v najbližších dňoch.
Článok pokračuje na ďalšej strane