V prípade, že klienti cestujú do ohrozených oblastí, cestovná kancelária im musí ponúknuť náhradné riešenie. "Môže zmeniť termín alebo destináciu. Ak klient s ponukou nesúhlasí, zájazd sa definitívne zruší a klientovi cestovná kancelária vráti peniaze v plnej výške. Do oblasti, ktorá poskytuje služby a je otvorená, sa cestovať bude a nie je tu dôvod na bezplatné storno," vysvetľuje Berkes.
Cestovné kancelárie si taktiež nemôžu samé zrušiť zájazdy do bezpečných oblastí. "Pokiaľ by cestovná kancelária sama vyhodnotila situáciu ako rizikovú a zrušila by zájazd všetkým 189 klientom, ktorí mali letieť, hrozila by jej žaloba za to, že zrušila zájazd ľuďom, ktorí cestovať chceli. Tí by mali dôkaz, že hotel fungoval, poskytoval služby, letisko prijímalo a neboli žiadne obmedzenia ani zákazy. Cestovka nemôže rozhodovať sama, ale riadi sa rozhodnutiami kompetentných orgánov, v tomto prípade sú to zložky, ktoré fungujú na Rodose. Ak je hotel pripravený poskytovať služby, peniaze nevráti," doplnil Berkes. Kancelárie sa tiež riadia pokynmi Ministerstva zahraničných vecí, to však zatiaľ vydalo len odporúčanie necestovať na Rodos, pričom pre kancelárie je záväzný až zákaz.