Dôvod je jednoduchý - Slovensko je jednou z posledných krajín kontinentu, ktorá nemá s týmto projektom nadviazanú spoluprácu. Preto v týchto dňoch vznikla výzva smerom k vláde, ktorú iniciovali známe mená z gastronómie, aby sa to zmenilo. Oplatí sa však štátu investovať financie do spolupráce s Michelinom?
Prečo vlastne na rozdiel od ostatných okolitých krajín nemáme michelinské reštaurácie? Podľa Václava Miku zo Slovakia Travel má tento projekt presný systém a nemenné pravidlá. Je to najstarší, najreferenčnejší a najväčší turistický sprievodca v oblasti gastronómie. „Keď hovoríme o michelinských hviezdach, tak to je len čerešnička na torte celého projektu. V zásade hodnotenie prebieha ako mapovacia štúdia celej krajiny v oblasti gastronómie, ktorá sa deje nezávisle a anonymne,“ vysvetlil šéf štátnej agentúry.
Ak sa chce podnik dostať k hviezde, musí byť v sprievodcovi Michelin Guide. „Na to, aby sme sa vôbec bavili o zaradení Slovenska do sprievodcu, musí byť zo strany Michelinu ochota rokovať o tejto možnosti,“ uviedol Mika s tým, že Slovakia Travel otvorila túto tému krátko po svojom vzniku v roku 2021.
„Spolu s ministerstvom dopravy rozbehla agentúra rokovania a dnes už máme predpripravenú výzvu a podmienky aj na rokovanie s Michelin Guide. Ak bude vôľa z druhej strany, ktorá tu v minulosti nebola, potom príde na rad otázka, kto bude partnerom a kto bude projekt financovať. To bude závisieť od výsledku dohody na úrovni vlády,“ informoval.
Podľa neho je Slovensko v porovnaní s okolitými krajinami v nevýhode a začína takpovediac na zelenej lúke. Preto sa zatiaľ ani nedá určiť výška poplatku, ktorý budeme musieť Michelinu zaplatiť. „Keď to bude aktuálne, bude to súčasťou verejnej dohody,“ nazdáva sa Mika.