Ministerstvo vnútra je podľa TIS však toho názoru, že status alebo video na sociálnej sieti musí spĺňať všetky znaky volebnej kampane, vrátane toho, že ide o platenú reklamu. „To, či sa v týchto prípadoch porušil zákon však môže podľa riaditeľky odboru volieb Evy Chmelovej skonštatovať až správny orgán po posúdení všetkých okolností. V Transparency sme sa preto rozhodli podať podnet na strany, ktoré najviac porušujú toto pravidlo," informovala nezisková organizácia TIS.
KDH na sociálnej sieti reagovalo, že považuje všetky zákonné podmienky za splnené. „Dokonca nad rámec zákona ako jediná politická strana uverejňujeme údaje o objednávateľovi a dodávateľovi priamo v grafických výstupoch a na konci každého videa. Toto nám však TIS neuznáva, lebo podľa slov jej riaditeľa Michala Piška by boli nútení každú našu reklamu kontrolovať ručne, pričom keď je to napísané v statuse, zvládne to aj bot," uviedlo hnutie.
KDH ďalej tvrdí, že výdavky na reklamu na sociálnych sieťach priznávajú priamo na transparentnom účte. „Tu môžete vidieť desiatky platieb za reklamu na platforme META a neskrývame ich za platby agentúram ako viacero iných strán," dodáva hnutie. TIS sa však voči KDH ohradila, že hnutie nemá ani v jednom sponzorovanom statuse informáciu o objednávateľovi a dodávateľovi, ktorá by bola súčasťou textu.