Ak ide o oblasť, ktorá je požiarmi priamo zasiahnutá, potom ide o mimoriadnu a neodvrátiteľnú okolnosť, ktorá významne ovplyvní poskytovanie zájazdu. „Pokiaľ z tohto dôvodu nezruší zájazd samotná cestovná kancelária, potom má klient právo od zmluvy na zájazd odstúpiť a organizátor je povinný vrátiť mu všetky uhradené prostriedky,“ uviedla riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.
Iný scenár nastáva v situácii, ak sa klient bojí odcestovať, no jeho cieľová destinácia zasiahnutá nie je. V takom prípade nemožno od zmluvy odstúpiť bez zaplatenia penále, pretože mimoriadna okolnosť musí nastať priamo v mieste určenia cesty alebo v jeho bezprostrednom okolí.
Ak klient odstúpi od zmluvy, cestovná kancelária je oprávnená zaúčtovať mu odstupné zakotvené v zmluve o zájazde. Informácie o tom, či ide o priamo zasiahnutú oblasť, môžu dovolenkári získať na stránke Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí.
Čo ak váš požiar zasiahol už počas dovolenky? Čítajte na druhej strane