"Maľba Ukrižovanie je veľkosťou viac než dvojmetrové zobrazenie tradičnej kresťanskej scény, ktorá sa počas stáročí s menšími obmenami objavovala a stále objavuje na sakrálnych umeleckých dielach. Výjav bol namaľovaný olejovými farbami na ľanovom plátne umiestnenom na podráme, a to v roku 1826," priblížil Mydlo.
Z prvotného reštaurátorského výskumu vyplynulo, že maľba je v havarijnom stave. Podľa Mydla sa na jej ploche nachádzali trhliny, praskliny olejového náteru, straty plátna či nevhodne vykonaný sekundárny lakový náter. Ten cez praskliny presiakol na pôvodné plátno. V degradovanom stave bol aj podrám.
"Zaujímavosťou bolo, že zadná strana plátna obsahovala päť ľanových záplat, ktoré podľa reštaurátora pravdepodobne neplnili žiadnu funkciu, pretože na ich mieste sa nenašlo ani poškodenie pôvodného plátna a ani náznaky premaľby," poznamenal marketingový manažér. Dodal, že v roku 1957, keď Liptovské múzeum dielo získalo, nebolo možné určiť meno autora. Až odstránením jednej zo záplat sa ukázalo, že maľba obsahuje signatúru, na základe ktorej autorstvo pripísali maliarovi menom Emericus Boboth.
Ukrižovanie po zreštaurovaní previezli do sídelnej budovy múzea v Ružomberku. Tam bude v najbližších týždňoch vystavené ako súčasť stálej expozície sakrálneho umenia.