"Stabilizáciu zosuvu si vyžiadala celková deformácia cestného telesa, ktoré zdegradovalo vplyvom eróznych procesov, zvýšeným pohybom podzemnej a zrážkovej vody na tomto úseku. Správa a údržba ciest PSK (SÚC PSK) evidovala viaceré pozdĺžne trhliny, pokles vozovky a zároveň dva zosuvy cesty, čo si vyžiadalo odborný a komplexný zásah," priblížila Jeleňová.
V rámci sanačných a rekonštrukčných prác došlo k zhotoveniu oporného múru dlhého 60 metrov a kompletnej výmene konštrukčných vrstiev vozovky v celkovej dĺžke 160 metrov.
"Zároveň sa zlepšili odtokové pomery na povrchu vozovky, a to prostredníctvom vybudovania hĺbkovej drenáže s priekopou z betónových prefabrikátov," doplnila Jeleňová.
Realizáciou týchto prác sa podľa nej zabezpečilo zvýšenie bezpečnosti a komfortu účastníkov cestnej premávky, ako aj zlepšenie plynulosti dopravy.