"Keď idete po Staromestskom námestí a vidíte tam nejakého eskamotéra s hadom, tak to je asi niečo, čo neočakávate v prémiovej destinácii v Európe, ale skôr niekde ďaleko na východe," dodal riaditeľ spoločnosti Prague City Tourism František Cipro. Podľa neho tento fenomén poškodzuje dobré meno Prahy v zahraničí.
Vedenie Prahy tak chce preventívnou formou upozorniť turistov na to, že ich fotka so sovou, hadom, hrdličkou či iným zvieraťom je pre dané zviera utrpenie. "Hoci to nie je forma týrania podľa zákona, to prostredie nie je pre tie zvieratá absolútne vhodné, vždy určitým spôsobom to zviera trpí," dodal Pospíšil.
Kampaň bude podľa jeho slov v českej aj anglickej verzii. Väčšina je však v angličtine, lebo zahraniční turisti podľa námestníka využívajú tieto atrakcie viac než českí.