Veľa miest hlási výpadky internetu či aj elektriny celkovo. Na druhej strane môžete ísť niekam, kde sa žiadna prírodná katastrofa nestala, ale namiesto all inclusive vám dajú polpenziu. Na čo máte nárok, ak vám niečo pokazí dovolenku?
Základným pravidlom, na ktoré sa môžete spoľahnúť požiar-nepožiar, je, že zákazník má právo dostať dovolenku v súlade s tým, čo mu bolo sľúbené v zmluve s cestovnou kanceláriou. Ak sa nejaká základná služba, napríklad klíma, internet, elektrika, nesplní alebo nie je k dispozícii, je zákazník oprávnený uplatniť svoje práva.
Ak ste sa dohodli na izbe s výhľadom na more a pritom sledujete susedove kuchynské návyky, rozhodne sa dožadujte svojho. „V prvom rade ihneď na mieste čo najskôr kontaktujte delegáta,“ radí Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr. Je totiž možné, že nedostatok odstráni ihneď na mieste.
1. Vyžiadanie nápravy
Ak narazíte na problémy s ubytovaním ako nefunkčná klíma, internet alebo čokoľvek iné, okamžite na mieste kontaktujte delegáta cestovnej kancelárie. Týmto spôsobom sa CK dozvie o probléme a môže sa pokúsiť ihneď ho vyriešiť. Veľmi často sa to aj podarí. V každom prípade máte nárok na kompenzáciu za obdobie, keď problém trval.
2. Písomný záznam
Ak problém nebol vyriešený, odporúča sa podať písomnú sťažnosť cestovnej kancelárii. V sťažnosti by ste mali opísať, čo sa stalo, aké kroky ste urobili na mieste a ako situáciu riešil delegát CK. V reklamačnom zápise sa môže, ale nemusí uviesť aj vyjadrenie delegáta. Je lepšie urobiť zápis rovno na mieste a zabezpečiť si prípadné dôkazy o komunikácii, prípadne fotografie či videá, ktoré potvrdia problém.