Tretia má turecko-gruzínsku registráciu, informoval na svojej webovej stránke časopis Forbes. Išlo o vôbec prvé prekonanie ruskej blokády v Čiernom mori, ktorá sa začala po tom, ako Rusko odmietlo predĺžiť platnosť tzv. obilnej dohody, umožňujúcej prepravu ukrajinského obilia z čiernomorských prístavov k spotrebiteľom na celom svete.
Rusko po vypovedaní tejto dohody varovalo, že všetky lode, ktoré sa budú plaviť do ukrajinských prístavov, budú považované za potenciálnych prepravcov vojenského nákladu.
"Správy o tom, že tri civilné plavidlá nerušene doplávali na Ukrajinu, môžu naznačovať, že Rusko v súčasnosti buď nechce, alebo nemôže vykonávať prehliadky plavidiel," cituje Forbes komentár amerického Inštitútu pre štúdium vojny (ISW).
Podľa Forbesu izraelské plavidlo s kódovým označením Ams1 a grécke plavidlo so značkou Sahin 2 plávali smerom k ukrajinskému prístavu Izmajil cez Bosporský prieliv, zatiaľ čo turecko-gruzínske plavidlo Yilmaz Kaptan sa vydalo na cestu zo severného Turecka. Lode mali zapnuté transpondéry, čím sa ich poloha a kurz stali viditeľné pre každého, kto má prístup na internet a webové stránky na sledovanie pohybu lodí.