V prípade linky 64 poukazuje na to, že celý doterajší úsek na Trnávke pokryje posilnená linka 61, pričom pre obyvateľov to bude znamenať aj priame spojenie s hlavnou stanicou a letiskom. Ubezpečuje, že ani doterajšia konečná zastávka linky 64 nezostane bez obsluhy. Presmerovanie linky 64 na zatiaľ neobsluhovanú zastávku Jelačičova má zároveň zvýšiť dostupnosť MHD pre obyvateľov Ružinova.
"Cestujúci ešte nemali možnosť cestovať po novom častejšie jazdiacimi spojmi, preto sú prezentované obavy len hypotetické," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. Skúsenosti z podobných úprav v bratislavskej Petržalke či v zahraničí podľa neho ukazujú, že cestujúci sa skôr stotožnia s menším počtom liniek, ktoré jazdia často, ako s veľkým počtom liniek, ktoré jazdia zriedkavo.
Dopravný podnik zároveň obhajuje nevyhnutnosť prestupného systému MHD v Bratislave, ako je to aj v iných veľkých mestách vo svete. "V záujme pokrytia čo najväčšieho územia mesta MHD nie je možné zabezpečiť spojenia odvšadiaľ všade bez prestupu," poznamenal Chlebovec s tým, že prestupovanie je kompenzované krátkymi čakacími časmi na nadväzné spoje. Cestujúci sa tak ľahko dostanú aj do tých častí mesta, kam nemali priamu linku MHD.
DPB však deklaruje, že vyťaženosť liniek bude sledovať. Ak to bude potrebné, pristúpi v budúcnosti k úpravám. "K zmenovému termínu od 5. augusta je to však nereálne," dodal Chlebovec.