TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR. Cieľom je stabilizovať pozície, ktoré doteraz boli podporované z rozličných projektov financovaných Európskou úniou. Projekt tiež zahŕňa posilnenie pozície školského digitálneho koordinátora, ktorý bude podľa rezortu hrať dôležitú úlohu v digitálnej transformácii vzdelávania.
Aktuálna etapa projektu prináša školám viac ako 4300 pedagogických asistentov, 1450 členov školských podporných tímov, 250 pozícií pomocných vychovávateľov, 89 rodičovských asistentov a 560 školských digitálnych koordinátorov pre školský rok 2023/2024. Na tieto podporné pozície je vyčlenených približne 200 miliónov eur.
Systém projektu sa plánuje postupne preklápať do financovania zo štátneho rozpočtu. Plánovaný nárast pozícií bude začínať v školskom roku 2024/2025. Toto financovanie bude tiež súčasťou zavádzania nového systému nárokovateľných podporných opatrení vo vzdelávaní, ktorý sa realizuje v reakcii na prijaté legislatívne zmeny.