Obe ženy s mŕtvym mužom zostali v byte. Podľa obžaloby vyčkávali pri jeho posteli, až jeho telo zmizne, pretože im to pred svojou smrťou sľuboval. Keď telo do ďalšieho dňa nezmizlo, upratali, prezliekli sa a išli vec spoločne oznámiť na políciu.
Trestný zákonník pozná aj trestný čin účasť na samovražde, za ktorý možno uložiť maximálne trojročné odňatie slobody. Spácha ho ten, "kto iného pohne k samovražde alebo inému k samovražde pomáha". Prokurátorka však trvá na tom, že sa stala vražda. Vychádza z toho, že usmrtený muž si pri čine nepočínal aktívne a nevyvíjal žiadnu činnosť smerujúcu k jeho skonu. Vplyv muža na obe ženy Murínová považuje za poľahčujúcu okolnosť pre obžalované. Pre zubárku žiada trest v dolnej polovici sadzby za vopred premyslenú vraždu, teda v rozmedzí 12 až 16 rokov väzenia. Pre Stejskalovú chce trest na dolnej hranici sadzby. Za zabitie by ženám hrozilo tri až desať rokov za mrežami.
Podľa znalca z odboru religionistiky bol samozvaný kutnohorský liečiteľ presvedčený o tom, že je bohom. Polícia u neho doma našla desiatky miliónov korún, ktoré mu naposielali jeho prívrženci. To, že kuchár, ktorý pracoval len raz za život, mohol zmanipulovať vysokoškolsky vzdelaných ľudí, nepovažuje znalec za zvláštne. Lídrom podobnej skupiny sa podľa neho môže stať ktokoľvek s dostatočne vyvinutým narcizmom, nemusí to byť úspešný človek. Z vytvoreného vzťahu je potom veľmi ťažké odísť a podarí sa to buď tým, ktorí stoja na okraji spoločenstva, alebo tým, ktorí si zachovali väzby s rodinou a priateľmi. Odpadlíci sa vystavujú ťažkému náboženskému, psychickému i sociálnemu utrpeniu: boja sa pekla, smrti svojich blízkych i toho, že neobstáli v procese reinkarnácie.