Bratislava – Vytypovali sme lokality pri školách a nemocniciach
Peter Bubla, hovorca
- V zavedených a pripravovaných zónach regulovaného parkovania PAAS je tento problém už vyriešený – legalizované parkovanie je navrhované iba tam, kde to šírkové pomery umožňujú. Pre riešenie exponovaných lokalít s nezregulovaným parkovaním cez parkovaciu politiku PAAS, kým vstúpi do platnosti novela zákona od 1. októbra 2023, sme spracovali základné kritériá, napríklad: šírkové pomery, blízkosť inštitúcií napr. ZŠ, nemocnice, množstvo rezidentov danej zóny, riziká premávky z dôvodu vychádzania a schádzania z chodníka a ďalšie. A na základe týchto kritérií sme vytypovali chodníky, kde by aspoň do času systémovej regulácie cez PAAS mohli byť vyznačené riadne parkovacie miesta, ktoré by umožňovali legálne parkovanie bez obmedzenia prechodu chodcov aj po účinnosti novely.
Bratislava-Ružinov – V ojedinelých prípadoch sa zruší chodník
Adela Vavrušová, MiÚ
- Túto úpravu vnímame pozitívne, ale nie je možné vylúčiť parkovanie na všetkých chodníkoch v rámci mestskej časti. Na cestách v správe mestskej časti sme hľadali lokality, kde je zachovanie parkovania na chodníkoch akceptovateľné. V niektorých prípadoch, ak je dostatočná šírka vozovky, sa parkovanie presunie priamo na vozovku, v ojedinelých prípadoch je riešením aj kompletné zrušenie chodníka, ktorý sa využije na parkovanie, ak jestvuje adekvátna náhrada - iný dostatočne široký a vyhovujúci chodník.
Banská Bystrica – Chodníky majú patriť chodcom
Dominika, Adamovičová, hovorkyňa
- Chodníky by mali patriť chodcom, a preto sme otvorení zmenám, ktorými sa budú rešpektovať ich práva. Mesto Banská Bystrica momentálne pracuje na tom, aby bolo od 1. októbra 2023 na situáciu pripravené. Proces a s ním súvisiace vytypovanie vhodných lokalít či potreba následného dopravného značenia je v štádiu riešenia.
Trenčín – Zabratie chodníka je krajné riešenie
Erika Ságová, hovorkyňa
- V meste Trenčín je od roku 2017 zavedená parkovacia zóna, v ktorej sa môže parkovať len na vyznačených miestach. V lokalitách, ktoré nie sú súčasťou parkovacej zóny, neplánujeme rozsiahle značenie parkovacích miest na chodníku. Radšej volíme cestu zjednosmernenia a vyznačenia miest na komunikácii. Vyznačenie čiastočného státia na chodníku je až to posledné a krajné riešenie. Na vozidlá parkujúce na chodníku sa nepozeráme optikou, že ide o autá, ktoré nemajú kde parkovať a samospráva im má k 1. 10. zabezpečiť „náhradné“ miesta.