"S telemedicínskymi službami máme v Dôvere bohaté skúsenosti. V minulosti mali všetci naši poistenci k dispozícii telefonickú linku, na ktorej sa mohli 24/7 poradiť s lekárom bez akýchkoľvek poplatkov. V súčasnosti majú naši poistenci k dispozícii Linku poradenstva pre zdravie, ktorá im pomôže vyriešiť ťažkosti spojené s cukrovkou a vysokým krvným tlakom," reagoval jej PR špecialista Matej Štepianský. Ozrejmil, že sa sústredia na cielené poradenstvo poistencom, ktorí majú chronický zdravotný problém. Vo vybraných regiónoch Dôvera zabezpečuje aj bezplatný objednávkový systém.
Union zdravotná poisťovňa poukázala na to, že aj po skončení pandémie COVID-19 hradí ambulantným lekárom výkony telemedicíny vrátane telefonickej konzultácie. "Union má vypracovanú stratégiu rozvoja služieb pre poistencov, v ktorej budú začlenené aj viaceré telemedicínske služby vrátane pohotovostného lekára na telefóne," doplnila hovorkyňa Union ZP Kristína Baluchová.
Spustenie služby zo strany VšZP víta aj Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS) SR. Očakáva, že zníži počet volaní na tiesňovú linku 155. "V mnohých prípadoch je preťažovaná hovormi, ktoré na ňu nepatria," podotkla hovorkyňa strediska Alena Krčová. Ozrejmila, že nie každé volanie končí vyslaním záchranárskeho tímu. "V roku 2022 operátori tzv. telefonickou konzultáciou spracovali až 161.699 volaní. Znamená to, že takmer každé štvrté volanie vyriešili bez toho, aby k pacientovi poslali posádku ZZS," dodala Krčová.