Ten rozpútalo Rusko pred zhruba rokom a pol. Vojna a problémy, ktoré so sebou prináša, naopak podľa reportáže amerického denníka prestupujú do životov obyvateľov chudobných regiónov najrozľahlejšej krajiny sveta alebo pohraničia, ktoré sa musia vyrovnávať s následkami ukrajinského ostreľovania.
"Zdá sa, že v Moskve (...) majú západné sankcie malý dopad, až na to, že na obchodoch, ako je Dior, sú tabuľky s nápismi ´Z technických dôvodov zatvorené´, a že západné podniky nahradili firmy s úsmevnými novými menami ako Stars namiesto Starbucks," uvádza reportáž.
"Metro žiari čistotou, reštaurácie ponúkajúce japonsko-ruskú fusion kuchyňu praskajú vo švíkoch, ľudia väčšinu vecí platia bezkontaktne cez telefóny, na uliciach je absurdne veľká koncentrácia luxusných áut a internet funguje skvele, rovnako ako v celom Rusku," pokračuje článok amerického denníka.
V Moskve vojnu podľa reportáže pripomínajú možno tak bilbordy ministerstva obrany a donedávna tiež plagáty žoldnierskej Vagnerovej skupiny Jevgenija Prigožina, ktoré sa snažia nalákať mužov do bojov. Tieto reklamy sa vynímajú na pozadí moderných rezidencií s anglickými názvami ako Trendy Towers či High Life.
Neďaleko Moskvy je situácia úplne iná. Čítajte na ďalšej strane >>>