„Je fakt veľký,“ usmial sa s tým, že sa stále zaujíma o to, ako pokračuje rekonštrukcia. Ak by ste chceli aj vy podobný kúsok, máte šancu. DPB sa aj tento rok zbavuje vyradených kúskov z vozového parku.
Nahradil ich totiž modernými strojmi, niektoré jazdia dokonca na vodík. Podľa hovorcu dopravného podniku M. Chlebovca ponúkajú 39 autobusov rôznych dĺžok. Od minibusov po kĺbové vozidlá. „Ceny v ponuke sú minimálne a odzrkadľujú súčasný technický stav, pričom práve aukcia je nástrojom pre ich najlepšie zhodnotenie,“ uviedol hovorca a dodal, že vyradené vozidlá v minulosti zvykli kupovať iní dopravcovia, vášniví zberatelia, nadšenci dopravy, ale i podnikatelia či dizajnéri.
„Vieme o prípadoch, keď staré stroje našli využitie ako prístrešok alebo kultúrny stánok. Príkladom je električka T3 na nábreží pod Starým mostom,“ uzavrel.
Ikonické karosy
- Kĺbové mestské autobusy Karosa B 741 so štandardnou výškou podlahy vyrábali vo Vysokom Mýte v Pardubickom kraji v Českej republike od roku 1991.
- Konštrukčne bol tento typ odvodený z linkovej verzie C 744, ktorá prišla na trh o niekoľko rokov skôr.
- Bratislavský dopravný podnik nakupoval autobusy Karosa B 741 v rokoch 1991 až 1995. Kĺbové Karosy B 741 dosiahli najdlhšiu životnosť medzi autobusmi v celej histórii bratislavského dopravného podniku, keďže niektoré vozidlá sa v premávke udržali 28 až 30 rokov.