Múzeum sa malo otvárať až na jeseň, ale keďže bol oň veľký záujem, nakoniec ho otvorili už 1. júna tohto roka. Je to miesto, ktoré nadchne každého milovníka veteránov, ale aj ľudí, ktorí sa prídu len tak pozrieť. V zbierke múzea je momentálne 80 krásnych exponátov výlučne československej výroby, ale postupne sa bude rozširovať.
Veterány sú zapožičané od rôznych majiteľov. „Ponúkame možnosť aj tým, ktorí chcú svojho veterána vystaviť. Tak sa im náš koncept páči, že po návšteve nás často kontaktujú sami so záujmom vystavenia ich veterána do našej expozície.“ prezradil správca múzea František Valíček (36). Hoci tu nájdeme exponáty od roku 1920, väčšina z nich je pojazdná. „Keď autá dlhšie stoja, treba sa im povenovať, ale pri správnej údržbe sú pojazdné. Máme svoju dielňu, kde autá aj servisujeme, napríklad ak auto ide na nejakú akciu,“ hovorí Valíček s tým, že niektoré autá sú obľúbenou atrakciou na svadbách či firemných akciách.
Najmenší kus
AERO 500
rok výroby: 1930
výkon: 10 koní
obsah motora: 500 cm³ vodou chladený
max. rýchlosť: 50 až 70 km/h
počet valcov: 1
Toto mini autíčko je pre dve osoby, ale vzadu sa dá vyklopiť tretie núdzové sedadlo v kufri tzv. „sedadlo pre svokru“. Aero 500, ľudovo nazývaný „Cililink“ (pri štarovaní vydával štartér cinkavý zvuk, z čoho pochádza aj samotný názov), bol prvý model automobilu od českej leteckej firmy Aero, ktorý bol vyrábaný v rokoch 1929-1932. Firma Aero sa rozhodla z dôvodu nízkeho záujmu o nové lietadlá, pre výrobu automobilov. Bolo to v období veľkej hospodárskej krízy medzi svetovými vojnami. Ich cieľom bolo produkovať lacné, nenáročné, cenovo dostupné, ľudové vozidlo. Prvé modely vyrábali len s jednými dvierkami, ktoré boli na opačnej strane ako je volant, takže nasadanie pre väčších ľudí bolo zrejme zaujímavé.