Pre miestne média sa starostka Sylvie Siri vyjadrila, že "Tieto obvinenia sú pre mňa mimoriadne šokujúce, pretože sú, bohužiaľ, pravdivé. Celá rada je úplne proti takýmto opovrhnutiahodným praktikám, ktoré kazia imidž mesta, píše portál Nice Martin.
Debata sa rozprúdila po tom, čo čašník začal naháňať zákazníka, ktorý podľa neho nenechal dosť vysoké prepitné. O prípade píšu aj tvnoviny.sk. Nemenovaný bohatý zákazník z Talianska pritom údajne zaplatil sprepitné až vo výške 500 eur. Háčik je v tom, že na základe pravidiel reštaurácie mal zaplatiť dvojnásobok tejto sumy.
Suma 1 000 eur by sa mala približovať k 20 percentám z útraty zákazníka, čo by čašník považoval za primeranejšie. Talianskeho zákazníka celý incident poriadne nahneval a vyjadril sa, že do Saint Tropez sa už nikdy nevráti.
Nedorozumenie odkazuje na frustráciu turistov v Saint Tropez, ktorá pomaly narastá. Tí upozorňujú aj na to, že niektoré reštaurácie vyžadujú pri návšteve útratu aspoň 1 500 eur. Ďalšia reštaurácia si najprv preverí zákazníkov, a ak nedostali dobré sprepitné, nie je im umožnené rezervovať stôl.
Starostka Sylvie Siri sa vyjadrila, že už zorganizovala na konci letnej sezóny stretnutie s dotknutými majiteľmi podnikov, aby privítali zákazníkov dôstojnejším spôsobom a ukončili tieto praktiky raz a navždy. Dodáva, že povinnosť minimálnej útraty je praktika podobná vydieraniu.