Pochybili Gréci
Nový Čas kontaktoval aj leteckú spoločnosť Smartwings. Hovorkyňa spoločnosti Vladimíra Dufková nás informovala, že v tomto prípade nastala chyba na strane gréckej handlingovej spoločnosti na ostrove Korfu, ktorá niekoľko kufrov po prílete nevyložila.
„Batožina bola dopravená ďalším lietadlom dnes ráno o 7.45 h. Za komplikáciu sa ospravedlňujeme, bohužiaľ, chyba nebola na našej strane. Handlingovú spoločnosť sme požiadali o vysvetlenie,“ uviedla hovorkyňa. Vyriešenie problému potvrdil aj hovorca cestovnej kancelárie Fischer Jan Bezděk. „Situácia by už mala byť vyriešená, pretože ranným chartrom sme kufre poslali späť a podľa informácií delegátky sú naozaj tam. Počas dnešného dňa sa budú rozvážať do hotelov,“ povedal.
Klienti majú nárok na kompenzáciu
Roman Berkes, prezident SACKA
- Celkovo je pre mňa nepredstaviteľné, že je to až 70 % batožiny. Jeden až dva kufre viem pochopiť, ale toto je priveľa. Či je to charterový let, alebo pravidelná linka, klienti majú nárok na kompenzácie. Ak si potrebujú nakúpiť základné hygienické potreby a veci, budú im uhradené leteckou spoločnosťou. Samozrejme, v odporúčaniach cestovných kancelárií je, že lieky a dôležité veci by mal mať klient vždy pri sebe. V takomto prípade sa treba obrátiť na letisku na oddelenie strát a nálezov. Cestovná kancelária môže maximálne pomôcť klientovi s formulárom. Letecká spoločnosť potom v tomto smere koná. Ak by sa batožina nenašla, bude sa klient musieť obrátiť na leteckú spoločnosť opäť a tá by ju musela kompenzovať.