Priamo pri nehode zomrelo 11 cestujúcich, krátko po prevoze do nemocnice ďalší traja a poslední dvaja ľudia podľahli zraneniam neskôr. Väčšinu obetí tvorili starší členovia z klubu aerobiku z Košíc, ktorí sa na konci sezóny vypravili k moru.
Bezprostredne po nehode sa špekulovalo o tom, že za nehodu len šesť rokov starej Karosy mohla prasknutá pneumatika, vyšetrovanie to ale vylúčilo. Ako neskôr napísali slovenské médiá, v prípade prasknutej pneumatiky by tachograf ukázal spomalenie jazdy, autobus ale až do osudného nárazu išiel bežnou rýchlosťou. Nehodu tak podľa všetkého zavinil vodič, ktorý pri nehode sám zahynul. Najpravdepodobnejšie je, že ho premohol mikrospánok.
Práve takúto príčinu mala obdobná nehoda českého autobusu o necelé štyri roky neskôr, ktorá sa stala na rovnakej diaľnici len o pár kilometrov inde a ktorá si vyžiadala osem životov. Vyšetrovanie uzavreli chorvátski policajti v septembri 2012, vylúčili pritom technickú chybu autobusu. Za tragédiou tak podľa všetkého bol mikrospánok vodiča, ktorý tiež zahynul. Na mieste nehody sa totiž nenašli žiadne stopy brzdenia a pitva vodiča vylúčila, že by za volantom dostal srdcový záchvat.