Týka sa to najmä prípadov daňovej kontroly. Nová aplikácia však nenahrádza povinnú elektronickú komunikáciu daňových subjektov s finančnou správou. Informovala o tom hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.
Aplikácia FS Drive ponúka viaceré funkcie. Okrem možnosti zasielania dokladov, požadovaných súborov ponúka FS Drive aj šifrované úložisko súborov. Prenos dát takouto formou je oveľa bezpečnejší ako klasické zasielanie informácií, či odovzdávanie informácií na rôznych nosičoch dát. Dáta sú uložené na serveroch v dátových centrách finančnej správy, sú šifrované počas tranzitu, aj na úložisku. Nová služba umožňuje aj finančnej správe zasielať súbory externým subjektom, prípadne si od nich vyžiadať súbory, a to vytvorením dočasného účtu s platnosťou prístupu na 30 dní.
Aplikácia FS Drive však podľa hovorkyne v žiadnom prípade nenahrádza povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou, čo platí aj v prípade obojsmernej elektronickej komunikácie, teda smerom z finančnej správy k daňovým subjektom. Nič sa nemení na tom, že platitelia DPH, všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a fyzické osoby - podnikatelia registrované pre daň z príjmov musia s finančnou správou povinne komunikovať elektronicky.
Povinnosť elektronickej komunikácie majú aj daňoví poradcovia a advokáti za daňový subjekt, ktorého zastupujú pri správe daní a zástupcovia, ktorí zastupujú daňové subjekty, ktoré sú povinné komunikovať elektronicky. Tieto daňové subjekty sú tak, ako doteraz, povinné doručovať podania v elektronickej podobe prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy alebo prostredníctvom portálu finančnej správy.
Službu FS Drive je možné využiť len z dôvodu kapacitných obmedzení na predloženie rozsiahlych príloh k podaniu zaslanému zákonným spôsobom. V takomto prípade je potrebné v podaní uviesť, že prílohy boli predložené využitím služby FS Drive. Finančná správa bude aj naďalej zasielať všetky rozhodnutia a iné elektronické úradné dokumenty klientom prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy.