Vysoká inflácia mení stravovacie návyky Britov. Potvrdil to najnovší prieskum Readly, digitálnej aplikácie pre časopisy a noviny. Až dve tretiny Britov sa domnievajú, že súčasná miera inflácie zasahuje do ich výberu potravín a kulinárskych návykov.
Výskum ukazuje, ako ľudia reagujú na túto ekonomickú výzvu v supermarketoch, v kuchyni a pri jedle, keď robia kompromisy medzi jedlom pre chuť, zdravie a úsporu nákladov. Jeden z troch (35 %) ľudí sa snaží byť šetrný vyhľadávaním akciových ponúk, pokiaľ ide o nákup potravín. Takmer polovica ľudí (43 %) uviedla, že si vyberá nízkonákladové značky alebo alternatívy, a tretina (33 %) jedáva mimo domu len zriedka, pretože sa zvyšujú aj náklady na stravovanie v reštauráciách a krčmách.
Jeden z piatich ľudí (19 %) dáva do košíka menej mäsa a rýb a viac ako jeden z desiatich (13 %) nakupuje menej ovocia a zeleniny, ukázal výskum YouGov pre Readly. „Zažívame fázu, keď mnohí ľudia prehodnocujú ako a čo jedia pre finančné náklady, vymieňajú si nápady o špeciálnych ponukách a premýšľajú, ako udržať radosť z varenia pri živote napriek inflačným cenám. Prípravy jedál a jednoduché rodinné recepty však v súčasnosti zažívajú úplne novú vrcholnú fázu pre zvýšené životné náklady,“ hovorí Chris Couchman, vedúci obsahu v Readly.
Napriek „uťahovaniu opaskov“ existuje pozitívny trend – smerom k udržateľnosti: Jeden z troch ľudí (29 %) jedáva vegetariánsky obed alebo večeru niekoľkokrát týždenne a 15 % sa takto stravuje každý deň. Viac ako tretina (37 %) sa snaží plytvať menej jedlom. Pokiaľ ide o to, do akej miery by Briti ušetrili na nákladoch, štvrtina dospelých (23 %) je ochotná vyskúšať konzumáciu hmyzu ako alternatívny zdroj bielkovín.