Parkovanie na značnej časti má už regulované aj Staré Mesto. Tam, kde nie, vykonala mestská časť pasport chodníkov a ich využitia. Prioritou je zachovanie bezpečných a priechodných chodníkov pre chodcov. "Ak je lokalita, kde šírka chodníkov a vozovky umožní zachovanie a plnenie nášho cieľa, navrhli sme vyznačenie parkovacích miest," uviedla pre TASR Martina Karmanová z referátu komunikácie s verejnosťou.
Zároveň by v centrálnej časti mali pribudnúť parkovacie miesta rušením vyhradených. Samospráva nevylučuje, že ak budú mať rezidenti i návštevníci kde zaparkovať, bude uvažovať o preusporiadaní verejného priestoru.
Starosta Podunajských Biskupíc Roman Lamoš pripomína, že sídliská boli budované s parkovacími kapacitami zodpovedajúcimi vtedajšej situácii, "nafúknuť" ulice nevedia. Riešenie situácie vidí v zjednosmernení niektorých ulíc. "Takto vieme zachovať pre tieto lokality rádovo desiatky parkovacích miest, ktoré by za normálnych okolností museli byť pri obojsmernej premávke zrušené," napísal na sociálnej sieti.
Cesty a chodníky zmapovala aj Karlova Ves. Jej snahou je chrániť chodcov, myslieť však treba aj na vodičov. "Pri spracovávaní projektov dopravného značenia sa musíme držať pravidiel a aj zvažovať, kde je zachovanie parkovania na chodníkoch akceptovateľné, kde sa prípadne zruší chodník, ak to je možné," podotýka vedúca oddelenia dopravy Jana Španková.
Tam, kde to normy umožňujú, povoľuje parkovanie na chodníkoch v správe mestskej časti aj Rača. Starosta Michal Drotován poukazuje na to, že veľa vozidiel parkuje nelegálne aj v súčasnosti, zmenou zákona sa na tom nič nezmení a bude sa tak parkovať na vlastné riziko aj naďalej.
"Treba uviesť, že parkovanie osobných vozidiel je v prvom rade súkromný, nie verejný problém. Neexistuje nič také ako povinnosť obce budovať parkovacie mesta. Napriek tomu sa Rača snaží v rámci pozemkových a finančných možností budovať aj parkovacie miesta," podotýka na sociálnej sieti Drotován.