Ožila mestská turistika, zvýšil sa záujem o prírodné krásy, kultúrne pamiatky, kúpeľníctvo a aquaparky. Najnavštevovanejšími atrakciami boli Vysoké Tatry, Nízke Tatry, Slovenský raj či Liptov. Základom je konzistentná komunikácia, ktorá tu niekoľko rokov chýbala.
„Slovensko v minulosti dlhodobo nebolo konzistentne komunikované v zahraničí ako dovolenková destinácia, preto potrebujeme zvýšiť povedomie o Slovensku ako o značke,“ povedal generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Václav Mika.
Slovensko prekvapí! Dokazuje SLOVAKIA TRAVEL v novej kampani
SLOVAKIA TRAVEL novou kampaňou upravuje doterajší pozicioning, ktorý Slovensko predstavoval ako pokojnú a blízku krajinu. V novej kampani sa prezentovanie Slovenska výrazne dynamizuje. Nový komunikačný koncept vykresľuje cez atraktívny archetyp Explorera Slovensko ako “krajinu prekvapivých zážitkov hodných objavovania“.
Nové trendy v cestovnom ruchu formujú budúcnosť dovoleniek
Cestovný ruch je v súčasnosti predmetom rýchlych zmien, kedy sa turisti, incommingoví touroperátori a regióny prispôsobujú novým trendom a očakávaniam cestovateľov. „Cestovný ruch je veľmi dynamická kategória, ktorá v súčasnosti prechádza značnými zmenami. Najviac je cítiť prechod od MASS ku SMART turizmu a návrat k prírode. Slovensko však ani v jednom faktore nezaostáva, práve naopak, máme nádhernú nedotknutú prírodu, nechýba nám autenticita, bezpečnosť ani prekvapivé zážitky,“ povedal Václav Mika.
Udržateľnosť a blízkosť prírody: Pri výbere dovolenky a dovolenkovej destinácie sa do popredia dostávajú najmä udržateľnosť a ekologický aspekt. Stále viac cestovateľov uprednostňuje miesta a ubytovanie, ktoré sú blízko prírode.