Máte fotky, ako funguje úsek s novými cyklopruhmi v praxi? Čo si myslíte o tomto projekte? Napíšte nám na mail tip@novycas.sk alebo whatsapp 0918 620 001!
Odborníci tvrdia, že mesto rozhodlo bez toho, aby disponovalo potrebnými štatistikami. Magistrát oponuje, že iným spôsobom autá z lokality dostať nevie. Cesta medzi Šafárikovým námestím a Mostom SNP patrí medzi najfrekventovanejšie úseky.
Mesto nedávno informovalo, že túto časť turisticky atraktívneho nábrežia chce urobiť bezpečnejšou pre chodcov a cyklistov. Po oboch smeroch preto zriadilo oddelené 3-metrové cyklopruhy, ktoré sú na niektorých miestach kombinované s pruhmi pre autobusy. Pre individuálnu automobilovú dopravu tak v oboch smeroch zostal zachovaný jeden jazdný pruh.
Podľa motoristického novinára Ivana Mička nemá mesto projekt podporený žiadnymi dátami. „Neexistuje štatistika o tom, koľko bicyklov je v Bratislave. Jediné relevantné číslo o tom, koľko ľudí chodí do práce na bicykli, je na základe národnej kampane Do práce na bicykli. Na celom Slovensku sa vlani prihlásilo 14 557 súťažiacich. V celom Bratislavskom kraji iba 3 297 cyklistov, podľa odhadov sa tu tak cyklodoprava pohybuje na úrovni 1 %. Sú to, bohužiaľ, jediné relevantné štatistiky, ktoré mesto má,“ vysvetlil Mičko.