Uviedol to riaditeľ IPčka Marek Madro na piatkovej tlačovej konferencii. IPčko sa pri kampani spojilo s mladými ľuďmi z Nexterie Leadership Academy, ktorí vytvorili kampaň v štýle počítačových hier. Do kampane sa zapojilo 150 tried 8. a 9. ročníkov.
Ako priblížil Madro, v zapojených triedach si mladí nájdu nálepku s OQ kódom, ktorý ich usmerní na psychologickú pomoc. Prostredníctvom neho nájdu dôležité linky a miesta pomoci. Rovnako tiež osobné príbehy tvorcov kampane, ktorí sa podelili o svoje vlastné skúsenosti.
"Vnímame, že dostupnosť nejaká je, ale nie je dostatočná, a práve preto vytvárame rôzne formy pomoci. Aby sme jednak zachytili mladých ľudí, aby sme im pomohli, mohli sa prihovoriť a povedať, že existujú iné možnosti, ako situáciu riešiť," zdôraznil Madro.
Poukázal na to, že v prvom polroku tohto roka IPčko zaznamenalo 369 pokusov o ukončenie života medzi mladými vo veku od 15 do 18 rokov. Psychológovia IPčka riešili 1620 kontaktov s myšlienkami na ukončenie života u mladých rovnakého veku.