V posledných mesiacoch však ohlasujú jednu novinku za druhou, ktorá nemá spaľovací motor. Avšak ceny týchto áut sú na rôznych trhoch diametrálne odlišné. Čo za tým stojí?
Iste, jedna vec je, aká je kúpyschopnosť daného regiónu, kde sa ten-ktorý produkt predáva. Avšak pri pohľade na ceny na ázijskom trhu, najmä však v Číne, ktorá sa vyznačuje pomerne dobrou kúpnou silou, sa zdá, že automobilky podliezajú potenciálnym zákazníkom v snahe predať im svoje výrobky lacnejšie, než ponúkajú domáci výrobcovia. Aj preto možno vidieť, že Volkswagen predáva model ID.3 za 16 310 eur, a to iba v júli tohto roka. Išlo tak o zníženie predajnej ceny o 16 % z jeho základnej ceny. To spoločnosti pomohlo, keďže medzimesačne narástli predaje o viac ako 400 % - predtým predala 1 819, no teraz 7 378 kusov.
Ide síce o krátkodobú akciu a je otázne, koľko firma na takomto biznise tratí, keďže v európskych krajinách tento model predáva oveľa drahšie. Na Slovensku začína v cenníku od 37 990 eur. Pri pohľade na požadovanú sumu sa potom automaticky núka otázka, aká je marža, no najmä, aké sú výrobné náklady vozidiel poháňaných elektrickou energiou. Články akumulátorov nie sú lacné, o tom niet pochýb, ale predbežné odhady hovoria o tom, že čoskoro nastane zvrat a ceny elektromobilov by mali v porovnaní s vozidlami so spaľovacími motormi klesať.
Síce to ešte potrvá pár rokov, no realistická predikcia hovorí o roku 2027. Firma Gartner predpovedá, že odbyt osobných áut s elektrickým pohonom tento rok stúpne o 35 % na 15 miliónov, na budúci rok má narásť o ďalších 19 %. Zákazníci v USA, Kanade a Japonsku v súčasnosti preferujú plug-in hybridy pred čistými elektromobilmi, no v západnej Európe a Číne je to skôr naopak.