Klesnú výrobné náklady?
Kým v roku 2010 bola cena batérie viac ako 1 000 dolárov za kWh z celkovej kapacity akumulátora, v roku 2019 už klesla na 150 dolárov za kWh. Avšak aby sa to pozitívne odrazilo na spotrebiteľských cenách, musia náklady výrobcov ešte klesnúť. A to o dosť!
Cieľom je dosiahnuť 80 dolárov za kWh z celkovej kapacity batérie. Pokiaľ teda budeme vychádzať z tohto predpokladu ako smerodajného na výpočet základného nákladu, v ktorom nebudeme zohľadňovať platy zamestnancov, náklady na infraštruktúru, vývoj a iné, tak pri výrobe auta s kapacitou batérie 64 kWh dáva výrobca 9 600 dolárov len za skompletizovanie akumulátorových článkov.
A to ešte vozidlo neosadil ničím iným. Elektromotorom, interiérom ani karosériou. Je teda jasné, že najmä pre výrobcov v Európe je výroba takýchto áut rentabilná minimálne, a preto za ne pýtajú vysoké sumy. Bežné spaľovacie autá preto zdražujú. Automobilky ziskom z ich predaja dotujú výrobu elektroáut.